Neem geen genoegen met een berichtbereik van 10%. Recycle!
Normaal gesproken zal minder dan 10% van je Facebook- en Instagrampubliek je berichten zien, en dan alleen als ze online zijn tijdens of kort nadat je hebt gepost. De meeste mensen nemen namelijk de tijd niet om helemaal naar beneden te scrollen. Als je dus de verkeerde tijd kiest voor het plaatsen van een post zullen ze jouw bericht dus overslaan.
Nu Facebook echt “like, deel en win”-acties gaat bestraffen wordt het nóg moeilijker om bereik te krijgen. Binnenkort schrijf ik een blog over welke berichten je kunt plaatsen voor meer interactie, maar nu eerst een snelle oplossing voor meer bereik van je bestaande posts.
Simpel
Daar is een makkelijke oplossing voor: recycle je berichten. Simpel gezegd: je bericht nog een (paar) keer plaatsen. Op andere dagen en tijdtippen. Elke keer dat je een post opnieuw plaatst, wordt deze door andere mensen uit je doelgroep bekeken. Dit betekent dat je gemakkelijk tot 10x meer likes kunt krijgen en dat je bericht vaker gedeeld wordt dan één keer posten.
Populaire berichten hergebruiken
Hou daarom een oogje op de berichten waar je volgers op gereageerd hebben. Als ze tijdloos zijn, kan je ze na een tijdje gewoon nog eens plaatsen.
Is het bericht toch tijdgebonden? Zet hem dan in je agenda om hem een jaar later nog eens te posten. Of maak een soortgelijk bericht dat past bij het jaargetij.
Overzicht
Nog een voordeel van recycling? Je hoeft niet steeds weer nieuwe ideeën voor berichten te verzinnen: Als je een overzicht maakt met tijdloze berichten kun je er daar steeds weer op terugvallen.
Volg jij me al op Google+?