Meer klanten IN je winkel? Denk aan je online zichtbaarheid
Elke ondernemer heeft tegenwoordig een website. Dat moet ook wel, want de meeste klanten komen niet meer spontaan in de winkelstraat.
Daarnaast zijn er nog meer bedrijven die ook een facebookpagina hebben en een Instagram-account. Meer dan 90% van de Nederlanders heeft een Facebookaccount en ook Instagram groeit hard.
Facebook en Instagram zijn gratis, maar voor ondernemers niet vrijblijvend. Je moet het wel allemaal bijhouden.
‘Mijn website is prachtig, maar…’
Je hebt je website laten ontwerpen en bouwen door een expert. Hij of zij heeft jouw wensen heel goed aangevoeld en je bent er erg blij mee. Maar: ze hebben geen tijd voor deze ‘kleine klusjes’, of de tarieven voor het up-to-date houden liggen voor jou te hoog.
Het gebeurt ook vaak dat het bedrijf dat jou geholpen heeft met het maken van je website niet meer bestaat. Dat is geen heel groot probleem: je zoekt een andere webhost die ook met WordPress werkt.
Eerlijk is eerlijk, een goede web-bouwer is het geld voor het ontwerpen, het in de lucht houden van de site en de beveiliging van jouw gegevens dubbel en dwars waard. Ze hebben er voor geleerd, stoppen veel tijd in hun opleidingen en maken ook kosten voor het websitethema dat jij van hen “krijgt”. Maar hun hart en hun kennis ligt meestal niet bij het dagelijks onderhoud.
‘Mijn agenda is al helemaal vol, ik heb geen tijd om dit er ook nog eens bij te doen’
Natuurlijk vraagt het actueel houden van je Facebook en/of Instagram tijd. Dat kan en zal ik niet ontkennen. Maar: als je gebruik maakt van een bedrijfspagina of een groepspagina kunnen berichten tot een half jaar tevoren ingepland worden. Eenmaal gepland heb je er geen omkijken meer naar. Instagram staat inplannen wel toe, maar die vraagt je wel vlak voor de geplande tijd of je het bericht inderdaad wil plaatsen.
Geen zorgen, ik kan dit van jou overnemen
Je hoeft het ook helemaal niet zelf te doen. Ik kan me zo voorstellen dat je administratie, het op orde houden van je winkel en je echte etalage veel van je tijd vragen. Mijn opdrachtgevers vertellen me regelmatig dat ze niet weten waar ze de tijd vandaan moeten halen om ook nog eens een privé-leven te hebben.
Het bijhouden van je facebook, instagram en website dat moet goed gebeuren. Even tussendoor op de bank, daar wordt jij, maar zeker je klant, niet vrolijker van. Laat dat daarom aan mij over.